Hiszpańska firma Muebles Boom staje się akcjonariuszem spółki Conforama

0
103 views
Muebles Boom staje się akcjonariuszem spółki Conforama
  • Firma, posiadająca 35 centrów meblowychw Hiszpanii, nabyła duży pakiet akcji południowoafrykańskiej grupy Steinhoff International Holdings, właściciela Conforamy w Europie.
  • Wejście w skład akcjonariuszy zbiega się z gwałtownym spadkiem wartości akcji Steinhoff International, okazją, którą zarząd Muebles Boom postanowił wykorzystać, aby zainicjować wejście na rynki Francji, Włoch i Portugalii.
  • Muebles Boom zakończyła rok 2017, mając 400 pracowników i obroty sięgające 75 milionów euro we wszystkich placówkach; własnych centrach i tych objętych franczyzą oraz ze sprzedaży za granicę.

Muebles Boom, posiadająca 35 centrów meblowych na półwyspie iberyjskim, nabyła duży pakiet akcji południowoafrykańskiej grupy Steinhoff International Holdings, właściciela sieci meblowi i dekoracji wnętrz Conforama, drugiego operatora w Europie pod względem obrotów w zakresie wyposażenia domu, którego wyprzedza jedynie Ikea.
Ten strategiczny zakup potwierdza zamiar zarządu Muebles Boom wprowadzenia w życie w
pierwszej połowie 2018 r. zawartej umowy dotyczącej rozpoczęcia działalności handlowej we Francji, Włoszech i Portugalii, stanowiących trzy najbliższe rynki docelowe w jej planach
strategicznych ekspansji w Europie.
Ilość i procent operacji nie jest znany, w każdym razie wchodzi ona w skład ambitnego planu Muebles Boom mającego na celu poszerzenie jej aktualnych granic działalności, skupionej do tej pory na Hiszpanii. Wejście w skład akcjonariuszy zbiega się z gwałtownym spadkiem wartości akcji Steinhoff International, które sięgnęły rekordowo niskiego poziomu. W każdym razie zarząd hiszpańskiej firmy produkującej tanie meble uznał, że ryzyko operacji jest możliwe do zaakceptowania i że otworzy ona horyzont pełen nowych możliwości.
Muebles Boom, założona w 1992 r., zatrudnia ponad 400 pracowników w Hiszpanii w sposób pośredni i bezpośredni. Ponadto przedsiębiorstwo zakończyło rok 2017 z obrotami sięgającymi prawie 75 milionów euro we wszystkich placówkach; własnych centrach i tych objętych franczyzą oraz ze sprzedaży za granicę.
Dzięki agresywnym strategiom brandingu, produktu i marketingu cyfra sprzedaży Muebles Boom wzrosła pomimo panującego kryzysu. Jest to zasługa zastosowania modelu biznesowego dostosowanego do złożonej sytuacji sektora. W rzeczywistości, dzięki własnym osiągnięciom, spółka stała się siecią sklepów meblowych low cost stanowiącą odniesienie na dzisiejszym tak konkurencyjnym rynku mebli domowych. Ponad 150 000 klientów rocznie stawiają na tę solidną firmę.

- Reklama -

Muebles Boom opiera się oryginalnym – w obrębie sektora meblowego – podejściu do sprzedaży i obsługi klienta, którego celem jest obniżenie maksymalnie kosztu produktu, ale bez zaprzestania oferowania klientom jakości i wzornictwa. Aby to osiągnąć, firma przestała być wyłącznie producentem mebli i przyjęła funkcje sprzedaży bezpośredniej klientom końcowym oraz eksportu, zapewniając w ten sposób bardzo korzystną sytuację swoim klientom. „Wszystkie działy pracują z wytyczną oszczędzania kosztów, ze strategią całkowicie low cost”, twierdzi dyrekcja firmy. Obecnie firma ma sklepy w następujących miastach: Madryt, Barcelona, A Coruña, Bilbao, Burgos, Ciudad Real, Gijón, Girona, León, Lleida, Logroño, Lugo, Oviedo, Salamanka, Toledo, Valencia, Valladolid, Vigo, Vitoria-Gasteiz i Zamora, a jej strategia włącza coraz bardziej sprzedaż on-line.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here